Sunday, May 1, 2011

orang tak tau lagi...

salam semua....

nampaknya time cuti-cuti macam nih memang banyak la kenduri kawen sana-sini kan.. semalam ade dua jemputan kat penang & johor. tapi dapat attend satu jer. hari ini saja ade lagik dua.. can't make it coz satu kat ipoh & satu kat penang..

okeh.. leh di katakan setiap hari mak aku call pasal perkara kat bawah...

"apa kale tema?"
"doorgift nak bagi apa?beli la sikit-sikit"
"nanti balik ikot mak p kedai bla..bla.. "
"nanti serah lang & mak ndak setel part dapoq"
etc...

dear mak...
"orang xtau lagi nk kale apa"
"doorgift da ada plan dah..tinggai nak p tanya kedai tu ja.dia leh buat ka dak"
"nnt balik la orang p kalau dan"
"ok..nanti mintak depa la masak"


"tukang mekap da ada yang berkenan dah. nanti p kompem ja kat dia"
"nak lukih peta pon jalan kat pekan tu dah siap ka?"


selama ni aku ingatkan senang nk tetapkan kaler tema.. susah jugak nak pilih.. nk match dengan kaler kulit lagi. so jalan yang aku ambik adalah :

pergi sahaja kedai pengantin tu and pilih yg mana lawa n sesuai...
tapi mak kata kedai tu leh buat baju baru. tengok lah dulu..

sampai sekarang berat aku xturun-turun.. nak kata makan banyak, aku makan half dari portion yg aku makan hari-hari tahun lepas. metabolism rendah merendang betoi...

buat masa sekarang xde ape sangat yang boleh aku setelkan pon.. so tunggu raya puasa je la baru start... haha

No comments: