Saturday, July 17, 2010

3% lagik ke???

Tengahari tadi, tengah aku golek2 berborak dengan mak aku thru phone, mesej J masok bersama-sama mesej Xaem. Adik ipar xaem belom bersalin lagik. J pulak tanye nak teman die g tinted x. of coz aku nak memandangkan tiap2 weken mmg aku mati kutu dok umah sorang2. Aku rase macam nak tinted jugak kete aku. and aku perlu menabung untuk itu.









Oh ye, ari nih 17hb. Setiap 17hb PTPTN akan chargekan kos pentadbiran. Makanya aku pon check la bulan ni aku kena bape. RM21.40. sebelum nih RM28.13. hanya berkurang sebanyak Rm6.73 jer???!!!!







Aku xpaham…bilenye yg akan di chargekan 1%??? coz aku kire nih dorg stil charge 3%. Bukan ke if kite bayar lebih dari amaun terkumpul yg sepatutnya kite bayar, kite akan otomatik di charge 1% kos pentadbiran tu???







Ade sape-sape tau x macam nak kire nih?? Sebab aku kire mmg xpenahnye nak betol kos pentadbiran nih. Opismate aku pon kire die punye xpenah nk betol..heran camne org ptptn kire.



aku jugak xpaham...

bukan ke kite akan di cas setelah 6 bulan tamat belajar?? which suppose june or july la kan. tp aku tengok may aku dah start kene cas dah.







(Balance pinjaman x 3% ) /12 = kos pentadbiran bulanan







Memandangkan aku tengok kos pentadbiran yg x luak mane pon, makanya aku malas dah nak bayar segedebuk banyak2. Bayangkan laa….







pinjam : RM12, 250



dah bayar (26 jun): RM450 je baru



kos pentadbiran : rm28.13



Baki : RM 12, 203.82.. < --- macam aku baru bayar rm46.18 je.. yg lain tu kos semata2.xpela.mmg nak byr sekaligus pon (niat je la~~ xjadik kenyataan lagik).



Bayar lagi (15 julai): RM xxxx.00



Kos pentadbiran (17 julai) : rm21.40



Baki terkini : RM 9,225.22







Dengan harapan kos tu dari rm28.13 (3%) jadik la rm10.17 (1%). Makanya memang tinggal harapan je la. hahaha :P

No comments: