Monday, January 12, 2009

...mengenang kembali...


Bulan nih da January 2009. tahun nih aku akn berusia 23 tahun. tggl 8 bln lbh je lagik.. tingat lak nk tgk gambor2 masa kecik2 yg x brapa nk kecik dulu.. dulu masa kecik2 aku ingatkan birthdate aku 0909 smpai da drjh brape baru aku tau, sbnrnya 2909. dan aku masih ingt lagik ade suatu ari tu makcik aku bawak aku g supermarket 'Warta'. supermarket tu xjauh, hanya dengan xsampai 150 langkah (kaki saiz budak) pon bley sampai kot. bila g sana jer, aku diberi satu benda n then ade orang tangkap gambar aku. photographer rupanya. org tu suruh aku senyum.. aku tatau apa itu istilah senyum yg sbnrnya. hanya perlu menaikkan sikit pipi ke menampakkan dua baris gigi yg comel2 lagik time tu. 4-5 tahun je kot time tu. nerd lagik. orang suh bt apa aku ikut jer. 3-4 kali jgk la org tu suh aku senyum.. senyumm.. senyum... (aku pon sengih,senyum,muke xde perasaan dan segala bagai.. mcm2 ekspresi da aku buat)



lupe lak nk bgtau purpose g sana. actually birthdate aku sama dgn tarikh supermarket tu dirasmikan. so,sape2 yg birthdate sama tu dpt ler hadiah n tgkp gmbr, then gantung kat supermarket tu. sebab aku kanak2 ribena lagik time tu aku mmg la xpaham satu habuk pon.


masa baby aku sgt montel @ debab @ gemok @ tembam @ tembun n yg sm waktu dgnnya. then bila da besar skit, aku mengecikkan skit. setelah sekian lama kurus bila da form 4 sejak dpt gastric, aku pon kmbali ke bentuk asal seperti baby dulu. Huhu penghijrahan ke bentuk asal bermula gara2 diserang gastric. Sebab ape?? Sbb aku xsuka mkn ms skol dulu. Aku memaintainkan berat aku dari form1 smpai form 4. akibatnya, aku dinasihatkan doctor supaya makan dgn teratur. since dat aku kn mkn dlm kuantiti kecik tp kerap. minum susu n bla..bla..



hasilnya?? stahun akan increase 4kg. hahaha skrg aku kn trunkn blk berat aku nih. tatau la berjaya ke x. klu berjaya, leh pkai balik baju dulu2.. if not, nk bt cmne... smkn mmbesar je la dgn jayanya.. :P




...keberkesanan susu formula dalam menghasilkan baby sihat 1987...



masa masuk drjh satu dulu, 1st day aku x nangis pon. cuma tercangak2 jugak la. 1st kawan aku kt skolah nama dia izzatul hanis. aku tegur die dulu. sbb die dok sblh aku jer. kngn darjah 1 aku x ingt sgt. xmenarik pon aku rasa bila masuk skolah nih. masa tadika pon, aku tadika sekerat jalan jer. sbb?? aku mls nk satu kelas dgn budak india yg slalu sgt dok mencurik brg2 aku. time tu mn reti nk defend2 diri sndirik. apa yg aku ingat masa tadika sejahtera tu?? 1st word yg aku blja adalah anjing or kou (xsure cmne eja). aku dulu tadika cina. sbb tu la kot ms aku skol ditambah dgn pengaruh kakak aku yg mmg gila cina, so aku pon smpai tahun 2 @ 2006 aku still minat cina. punya la obses dgn wang lee hom tu. siap kirim kt kawan suh bli CD die sbb dpt free 2 tiket promo tour die kt Pay Fong high skol mlcca. brani lak g sorg2 tgk promo tour die. rugi jer satu lagik tiket tu. pagi2 da kol teksi suh g ambik kat umah kedai tu. bila da btol kt depan lee hom tu, kaku lak jadinye. mane x nye, die snyum sweet gila. cantek kulit die. perkataan 'hai' je yg mampu kuar dr mulut aku smbil lambai time tgk die sign otograph kt CD aku. hahaha :) cdey sbb x dibenarkan tgkp gmbr die ms sain CD. sbb da janji dgn die tgkp gmbr time show jer, time sain xbley.. :(

...tiket die aku da buang sebenarnya. nih search kt uncle google jer...


...tadika sejahtera 1992...


kenangan yang satu lagik xkan aku lupa... on June 2007. rs mcm mimpi lak. x caye pon ade. bermula la saat pertukaran status aku buat pertama kalinya. hehe hurm lagik ape eh??da msuk tahun 3 nih aku jugak da berpindah dr khdpn asrama ke rumah sewa. best.. baru nk knl dunia luar. klu x, dok umah je memanjang. kuar pon jarang2. aku nih mmg spesis menghabiskan masa dlm bilik jer xkire di rumah or rumah sewa.spesis mls nk kuar umah gitu. tp bila kt utem tu aku kuar la umah jgk tp stil terperap dlm bilik ngadap pc kesayangan.


aku rindu kt bebudak BITM lak biler tgk blk gmbr2 td. huhu bila la nk jmpk lagik. rasenye konvo nnt pon xsmpt nk jmpa sgt. mesti meriah nnt suma dtg dgn family.. ada yang da bwk suami, tunang. huhu rindu la nk hangout sesama. bt BBQ ker mcm ari tu. uwa!!!!!!!! rs nk putar blk ke masa dulu. nk enjoy puas2. huhu :(


...antara budak BITM kat Pantai Puteri 2007...





....last paper...





...all girls...


1 comment:

nis n4d (*_~) said...

windu bitm juge....huhu....