Wednesday, January 14, 2009

...pencarian bermula...


hari nih pencarian pon bermula... aku pon tatau nk keje ke nk do umah ke nk smbung blaja jer.
klu aku dpt keje, aku keje je tros. if not, register tok smbung blaja. if x, aku try la intai2 peluang lain yg menjana pendapatan aku hanya dengan duduk kat rumah. setiap ari ada saja yg bertanyakan... (soklan stended org da habeh blaja)


  • da keje ke?
  • da apply ke?
  • bila nk keje nih? jgn dok malas sgt
  • jgn memilih,apply je ape yg ade
  • nk keje kat ner?
  • smbg blja ke?

ape2 pon, aku akn berusaha jgk carik keje. ingat aku suka sgt ke ngabehkan beras kt umah. aku ada plan aku yg tersendiri sebenarnya. cuma aku tatau je mcmn selok belok nk realisasikan benda tu. habis2 klu xdpt keje sgt, aku blaja masak je la.. baking ker. kan bgos if aku nih kreatif. bley buat benda2 hantaran tu. gubah2. aku berminat cuma masalahnya... AKU X KREATIF!! byk bende bley buat if ada sedikit nilai kreativiti dlm diri aku. klu banyak lagik la bagos. hehe nak blaja buat biskut la dari makcik aku. da la pandai masak, buat kuih n bidang2 makanan nih mmg juara la kata. bukan aku .tapi makcik aku. hehe :P hurm.. tgk la keputusan aku nanti macamana.

  • keje part time/full time
  • sambung blaja
  • blaja masak
  • plan tersembunyi

3 comments:

Anonymous said...

hi nad
sy dh link awk gk
jom keje! hehe
kt penang bnyk opportunity kn :)
gd luck~

Nadiela said...

hhehe xcarik pon kt penang. ingat nk carik area2 kl or slngor. u kat srwk ke skrg? ke smnanjug?

Anonymous said...

aku jua seorang penganggur yang agak2 berjaya dan memerlukan kerja untuk menampung perbelanjaan datink aku..
untuk anda jua,kesah chenta klasek part II.

xoxos.