Thursday, October 29, 2009

kenapa begitu??

ermm.. malam ini sepi..hujan..sejok..
hmm...k,sekadar luahan or per-tanya-an hati. kenapa begitu??kenapa begini??jangan ambik ati.

orang..
macam-macam jenis..
ade yg diam..secretive..
ade yg byk cakap..expressive..
ade jugak yg style show-off..
ade jugak yg perasan cun/cute/encem*jarang2*/hebat..
ade jugak yg style nk btau die je yg betul,org lain semua salah..

.
.
.
.
dalam byk2 jenis org di atas..


yg pendiam..
~~ org xkesah sgt..*biar laa.xkaco hidop org lain.*


yg byk cakap/expressive..
~~ tgh emo xstabil.period. *org laki slalu ckp pompuan 24jam emo.then salahkan period.da mmg btol pon sbb period.laki emo tgk bola xpe lak*
~~ if tgh hepi mgkn akan byk ckp..or mebi coz da lame xjmpe


yg style show-off..
~~xbley blah. mcm die sorg je mampu g mkn tmpt mhl2 then kondem plak mknn tmpt lain seolah-olah tmpt lain tu xde stended, menjijikan. *respek mknn bley x??*
~~show-off seperti die la yg plg up-to-date dgn gadget sgala natang nih. *padahal org lain xambik port pon ko pkai brg yg latest ke canggih ke ape.sume tu dtg n pegi je.*
~~die je yg ade bf/gf. hidop die je tgh bhgia.sume nk citer.hepi,cdey,gado etc. *ini xmo komen lebih2*


yg perasan cute/encem/hebat etc..
~~membuat aksi2 yg difikirkan 'Aku lah yg Paling Chumil', 'Aku sgt Cool', 'Everybody Likes Me','Aku HOT! ramai guy/aweks berebut-rebut nak kan aku'... *sgt kasihan jugak kadang2 bila ditengok.xpela...bagi peluang untuk perasan sendiri.*


jenis yg last skali tu...
~~org yg slalu assume diri sendiri je btol.org lain semua salah. jarang2 kot ade org yg assume diri sendirik slalu salah. ye la, bajet ape yg dibuat semua betul. erkk.. ape aku taip nih. point aku... jangan slalu menuding jari pada org lain. if ada org yg tegur salah kite, jgn terus blame org tu if mmg dah betol slh kite. try pikir dari side si penegur. setiap org ada reason die yg tersendiri. tp kalau dah mmg punca itu adalah dr diri kite sndiri, sikap kite sndiri yg xleh accept pndgn org lain, cara kite bekerja pon xbagos then baiki la kelemahan itu.



p/s: aku juga manusia yg xlari dr kesalahan. mgkin aku jua tergolong dlm golongan di atas tanpa aku sedar. pandangan org lain terhadap aku?? mmg aku xtahu. itu pandangan aku melalui pemerhatian aku. sbgai tambahan dlm kamus hidop aku.maaf andai tersinggung. semoga berbahagia anda sekalian. amin.... (^_^)

No comments: