Saturday, October 31, 2009

oren juice krg manis

baru 5 ari dapat gaji... gaji da byk gile berkurang... da tinggal less than half. mmg kn jimat giler dari saat ini. no more joli2 katak, makan mahal2, beli kat orang tu, beli kat orang ni...

td n smlm metrojaya buat sale kat summit. total hari ni n smlm =RM222.54. ape aku beli???

photo album - 15.90
frame sgala bagai saiz 8bijik- 114.66
juan punye - 16
aku punye brg - 60++
benda2 merapu ??

sampai kat cashier aku xpuas ati. bnda 10hengget dia scan 16rgt. aku argue.

aku : kak..ni 10 rgt. *sambil tgk screen n tunjuk tag harga baju*

cashier : x. ini yg lingerie ini. yg 10rgt ni kat atas2 td.xleh nk tgk balik dah *kunun sbb da scan byk2 brg da so harga tu da terenjak ke atas.*

aku : ye ke?? *muke xcaye*. ok. *sbb aku tgk logik jgk 16rgt tu mgkn lingerie tu kot*

aku : bayar pkai debit-card leh kan. *xckop 30rgt nk byar pkai cash*

cashier : boleh.maybank.

aku : ok. *sambil hulur maybankard*

*tgh tunggu...*
*tunggu lagik*
*die hulur resit.suh aku sign. uik. nape xde mintak aku key in PIN no pon??*
*ok. aku baru skali penah gn debit-card.sebolehnya xnk guna.tp da cash xckop.lgpon tolak amount dlm akaun aku jgk.bkn berhutang mcm kredit card kan.paren aku menegah ahli keluarganya pakai kredit card.*


tibenye aku tgk kt resit tu MBB visa. uik??? nape bkn MBB e-debit??
ermm... pelik nih.

aku : akak...byr td debit card kan.

cashier : ye.

*aku mmg cuak klu benda nmpk lain dr yg lain aku penah alami.sgt cuak bnda2 melibatkan pengaliran wang nih.dibuatnye kang kn extra charge ke ape ke. xmo aku.*

blk cek online. xtau sblm nih baki bape.da buang lak receipt bank ms last transaction ari tu. *padan muka*. ke-tidak-sedap-ati-takot-terguna-or-berhutang-dgn-bank dah membuatkan aku mengarang pertanyaan ke maybank customer service. berjela-jela hah. well...klu tatau kn la bertanya kan. mmg jakun bab2 nih pon. mungkin debit sale dgn e-debit tu same kot.entah.mane aku tau.

so dua benda aku xpuas ati masa shopping td. then haus, g minum jap kt thai.

aku : oren juice krg manis satu.

setelah beberapa ketika....

air smpai.
minum.
sahih org td xphm or xreti ambik order.
air manis gila. haish.

tgk balik resit td.manade item rm10. mmg sah die kire bnda tu yg suppose rm10 sbgai rm16. rugi 6rgt. hmm...xde rezeki. semoga rezeki dtg kot lain lak nnt. aminn...

sedikit sebanyak rosak hari sabtu ku minggu ini.

(T_T)

No comments: