Tuesday, May 5, 2009

...sometimes...heart...



Paper smlm. Miley cyrus insomnia. Yup! Benda yg sama kembali menghantui aku.
Ambik masa berjam-jam b4 leh lelap. Otak xberhenti berfikir. (entah ape la yg penting sgt nk pikir.mslh rmh tgga??). Kol 4.45 pagi akn terjaga.


Hmm.. smlm bermimpi. Mimpi ape?? Mimpi tgk sorg chef ajar aku bt pastry creampuff. Combination pie crust dgn choux pastry. Bersungguh2 chef tu ajar aku.tp still xbtau pon resipi nk buat. Hahaha (akibat terlalu sgt nk cari resipi rahsia creampuff mcm beard papa agaknya. Cream filling da ok,tp pastry dia aku blom puas hati) ada sesiapa yg leh g curi recipe beard papa x???


Sometimes, bnda yg kt sgt berminat pon leh membuatkn aku jadik xbrpa nk minat.. sebab?? Sbb smlm aku try bt cupcake. Alter2 recipe cake n hasilnya…. Yummy!! Sedappp… sgt harum. (telan smpai nek sekilow smlm) tp silap teknik plak kat buttercream. Terlalu sgt nk hasil cream tu color putih. Salin ingredients tp method xsalin. Last2 kan da fail skit disitu. Beria-ia mak aku blk keje smlm nk tgk hasil aku. Last2 kuciwa jgk. Huhu


moral of the story :
stick aje dgn ape yg dah diajar di kelas. Lantak la buttercream tu xputih pon. Janji sng di-pipe-kan.


Semakin busan duduk di rumah. Mahu MIGRATE!!! Otak tidak boleh berada di area yg sama saja dari kecik. Rasa tepu otak. Aku mmg suka tmpt baru. Cannot stick dgn 1 tmpt je. Suka berubah2. begitu jgk la dgn mood aku.


Formula hidop:

new environment = fresh = otak berkembang = luas pemandangan =
bertambah pengetahuan = kenal lebih ramai orang


sekian. Wassalam.


2 comments:

Shepha said...

weh cream puff hg cm best ja.
ada delivery smpi penang x?huhu

Nadiela said...

ahaha best ka?lupa nk sift icing sugar kt atas.

bt masa nih xdak delivery lgik tok creampuff disebabkn creampuff tdk thn lama. hehe :)