Sunday, May 31, 2009

...update tentang diri...

sudah lama sudah tidak menjengah blog ini.
harus rushing untuk suatu perkara penting.
plan tidak seperti yg dirancang.
semua berlaku dgn pantas.
on 18th pegi interview.
19th suda kn masuk kerja.
alhamdullillah..my 1st job.

keje programmer.
flash programmer.
kat usj1 dkt dgn summit.
aku punya 3 org classmate di situ.
syura, xaem n yai.

disini tidak punya internet access.
no handphone.
no pendrive.
so secure.
masuk keje kol 9.
balik kol 6.
jumaat balik kol 5.
tp slalunya majikan akn kata 'WRAP!' sblm waktunya.
semua berkemas dan trus blk.
sungguh bahagia rasa.
tidak perlu bawa pulang kerja yg belom siap.
jika tiada kerja, harus 'berlakon' seolah2 punya kerja.
dilarang tidor, lelap, main game.
jika tidak,pasti akan kena bantai sama majikan.
oh ya.majikan ku mat saleh.
budaya kerja mgkin berbeza dgn org msia.


setakat ini semuanya ok ok shja.
masih byk kn bljar.
future aku tatau.
aku bekerja sepertinya tidak mahu majikan mem'buang'ku.
kerja d sektor swasta,harus berdepan dgn risiko diberhentikan pd bila2 masa.
jadi bekerjalah sebaiknya.

sudah 2minggu aku dtg sini.
masih tidak punya kesempatan bjumpa 'kamu'.
hari konvo mungkin baru bisa ketemu.
kamu faham perasaan aku??
dulu : saya di sp - 'kamu' di shah alam
skrg : saya di shah alam - 'kamu' di shah alam
dulu = skrg = tidak jua ketemu.
skrg = rasa smkn tidak stabil dan agak gila bila sudah dkt tp xdpt ketemu.
skrg = sy & 'kamu' da keje.
keje = bz = penat = tidak punya masa untuk bercinta.
certain2 part life bekeje adalah sgt tidak best.

oh..aku harus kumpol duit.
hutang ptptn harus dilangsaikan.
keje 12 hari, suda punya gaji.
tp maaf kpda sesiapa yg mntk di belanja'in.
aku punya duit sewa+deposit 2m+1m + utiliti + agreement yg harus dibayar.
maaf terpaksa menyusahkn mak a.k.a bank negara kpda nadiela.
jika suda stabil anakmu akn bls budimu ok. :D

hari pertama lgi suda buat belanjawan.
oh tidak. sepertinya tabung kawen ku memakan masa bertahun2 untuk penuh.
bersabar shja ok. aku mahu beli rumah dulu if mampu.
angan2 suda menggunung mahu punya rumah sndiri.

aku suda ngantok.tidur dulu.nite.

6 comments:

Nadia Nazifah said...

yang pasal bos cakap "WRAP" tu mmg comel. huhuhu.

nape tak sempat jumpe juan. kan da dekat. saya dgn yai lagi jauh. br la x pelik if tak jumpe.

Encik M said...

waaa...bagos2 da kije..gaji mantap ni..hihihii..nanti lanje aku seperti dijanjikan..hihihi..

Anonymous said...

weh rindu hang weh.
hahaha.
balik2 kat shah alam jugak.
:P

usah disedih kalu dekat tak ketemu.
relax k.
ingat prinsip kita.
:)
kalu ada jodoh, jauh camna pun,
terpisah camna pun,
takkan lari dia..

okie dear?

mwahs

che ku said...

wah..bestnye sudah kerja.kerja mmg xde mase.sabar2.alwaiz smile k...krem salam kat our classmates...

ViNN said...

ala kesian..

Nadiela said...

nodi : huhu xsmpat nk jmpe. die bz keje. sy bz carik umah lps keje. mmg xsmpt.nnt2 tggu knvo la kot. hehe

mie : wahai mie..gaji aku xmantap sgt pon la. tggu aku stabil la baru leh lanje. tp xjnji la bile.mgkin 1/2 tahun lgik..1thun lgik.. :P

uih cayang : uihhhh!!! rindu ang jgk. xdan nk p tgk wyg dgn ang. nk bt cmna. rezeki aku kt sini.aku stil dok mncarik umah sewa lagik nih. huhu aku ingt prinsip kt. cooooool... nnt if smpt aku jmpk la dia. huhu

che ku : lps keje byk je masa. tp dah dok pegi merayau je tu yg blk lmbt. hehe

majinnnnnnn : huhu kesian ape nye enche majinn???