Thursday, April 23, 2009

...akibat dari tabiat burok...

Wahh suda lama terabai blog ku yg satu ini. (lama la sgttt…) neway smlm nk post 1 entry, pnya la pnjg aku karang, word plak bt hal apabila tidak boleh di klik brg satu bnda pon kecuali [X] di penjuru kanan. (close la tu). So lain kali je la klu kngn tu menjengah kembali pala otak aku nih aku karang blk.


Untuk beberapa hari nih aku krg sihat sedikit. Sudah sembuh dr dmam (berjangkit dr bapak aku), kemudian mendapat batuk2 pulak (juga hasil jangkitan dari bapak aku yg terbatuk ketika berada di blkg aku). Sudah mula terasa dada ku sesak. Batuk yg kering. Lately plak tiap2 ari aku muntah. Tiada selera mkn. Dah bertahun2 berat tidak pernah menjunam smpai 50++ kg. (nmpk sgt aku nih berat kan) gembira agak bila da mncapai 50++ even aku tau sok2 akn naik blk dgn drastiknya.


Smlm mmg letih sgt2. xleh tido, rasa sesak dada makin menjadi2. rasa mcm tekak aku nih ditebuk pon ada. Coz rasa udara msuk dr saluran yg xsepatutnya. Ekceli dlm otak mula la pikir mcm2. adakah ini punca dr aku yg slalu mndi tgh2 mlm?? Errr… mak aku slalu mrh aku mndi mlm2. tp nk bt cmne, aku mmg slalu mndi bila nk masuk tido. Xbes nk tido klu bdn xfresh. Aku lbh sng tido klu badan aku berbau shower foam yg wangi semerbak itu.


Hmm..teringat lak dgn 'org di sana'. aku cuba la ubah tabiat mndi tgh mlm tu. X elok untuk kshtn. Da la aku nih jns mudah dijangkiti or jatuh sakit. Semua berlaku since darahku dihisap oleh 5 ekor pacat yg dajal itu. Sejak tu la sstem bdn aku merosot.


Owh ya.. kepada sesiapa yg kn gigit pacat, yg memiliki kulit sensitive tahap gaban tapi pegi jmpe dktor pakar ke try cara kmpg ker pon xlega2 jgk… cuba try ubat nih. Stlh suma rawatan yg aku jalankan berikutan kes ini.. last2 g tabib cina ( tnjuk sama kesan gigitan pacat yg ekstrem hgga mnyebabkn ia berair & lbh merebak akibat gn ubat dr pakar) jgk yg mmbuatkn masalah aku nih sembuh. Haha


Zippiskin. Traditionally used for symptomatic relief of minor itchiness due to insects bites, burns, cuts, white spots, ring-worm affects, rashes & mild swellings.


Untuk information korg, kwn kakak aku pon mngalami symptom yg sebijik mcm aku bila kn gigit pacat.kakak aku kol aku n tny ubat apa aku guna. terok bebenor keadaan kwn dia katanya. mcm aku dulu. n bila kwn kakak aku tu try tros lega. Kira dah proven r keberkesanannya.


Wokey, melalut lalut da. Mau carik resipi baru lak. Tata

2 comments:

Ahmad Zaharim said...

Nad,

1. Kami buat office opening 15 May 2009, jam 3 -5 petang. Kalau lapang jemput datang ke Melaka. Boleh gi jalan ramai-ramai lagi!

2. Pandai awak customize blog awak. Gambar siapa kat header tu?

DrZ

Nadiela said...

hallu Dr,

1. waaaahhh!!! 15 nih eh. g
jalan2?!!eksaited nih.nex month mmg ada rancangan nk pegi.insyallah klu smpai sana nnt sy inform. :P

2. wahaha pandai mendenye Dr..Dr kan tahu sy nih mmg xreti bab2 design sgala bnda nih. free template jer nih. cilok kat mane ntah.tu gmbo pompuan mane ntah. klu sy ubah gmbo tu sy nk letak gmbo sy jer.hehe :P