Monday, April 13, 2009

...PC Fair Village Mall...




Wahhh…. Pergi lagik ke VM smlm. VM hidop klu ade event2 mcm nih jer or career fair. Nama je pegi PC fair tp bli brg org lain je. Untuk diri sndirik bli pencuci lcd screen je.harga 4hengget. sejak zmn dok utem nak beli tp xterbeli. Smlm berjaya mengubah decision kakak aku tok bli 3-in-1 printer skali dgn external ink. External harddisk pon skrg murah gila. 250Gb baru 170hengget. pon kakak aku bli. aku la wakil tolong bli. akak aku tau ngoder dr umah je. seb bek x order dgn air liur je. duit balance?? dgn selamba-nya suma aku ambik kt aku. haha :P Aku dulu xternal bli 60Gb 295 hengget. Mcm tu la teknologi. Smkn lama smkn murah. Masyarakat Mesia skrg pon da celik IT skrg.


Ehh, lupe lak nk btau aku kuar dgn sape smlm. Aku kuar dgn pait n zati. Seperti biasa, aku mmg malas mahu drive. Makanya Pait kn jemput aku dirumah. :P setibanya di sana, berjumpa Zati di VM. Walaupon sudah hari ke-3 berlangsung tp still rmai org. tp x se-sesak jumaat la. Time nih jgk la waktu yg disukai kaum Adam.


Aku : ghamai ngat aih oghangggggg........
Pait : ghamai la bessss.
Aku : huh! Hangpa mmg la. Syok sgt la sesak2. leh himpit2.
Pait : thqingat kat Melaka.
Aku : mmg!! Mcm2 bau ada. Xckop oksigen, sesak nk mati. Meluat aku.



Pusing2 dulu, then da setel bli. Pait slaku d only laki yg ada, dipaksa oleh aku tok mengusung printer yg gabak kesana-sini.


Aku : weh,ang angkat la. Aku bg ang jadik gentleman. :D
Zati : haa..bawak la. Xkan bg pompuan angkat kot.
Pait : bla..bla..

*dialog mungkin tidak sejibik seperti yg diucapkan. Harap maklum.


Pastu lapaq. Memandangkn umah aku tgh xde air ade la tu paip bocor kt mane2 , bapak aku suh mkn kt luar jer. zati mau mkn laksa. So masuk laksa shack. Pait yg dulu berat skrg suda smkn ringan keberatan mahu masuk situ. Ceit!! Xmkn lksa katanya. padahal aku tau sbb harga u yg mls mau masuk. Ok la, spnjg lepak2 tu mmg hangat jugak la suasana. Ada perbahasan politik, isu lelaki vs wanita. Yg pastinya of coz la kami aku n zati menang kan. 2 lawan 1. sampai pait da tatau nk bls apa lagik dah. Hahaha


Lama xlepak2. skali kuar umah je msti aku bbbblurrrr pastu blk umah mata berair,demam. Tp smlm xkn lak symptom tu. Hehe lega rasa dpt ckp puas2 sekuat hati mcm kt mlka dulu. Paling best bab2 berbahas pasal laki vs pompuan nih. Bab politik best gak. Aku hanya akn bicara bab politik dgn org yg x terlalu taksub dgn parti ok. Dgn org yg terlalu mengagung2kan parti dia tu sori byk2 la aku nk join. Bukan xleh menyuarakan pendapat cuma berpada2 la. Xperlu nk over. Jgn la dok pikir satu parti tu je yg betol. Ntah pape. Oppsss.. isu sensitive nih. sorry Hehehe :P


Ok, bye. :D

No comments: