Wednesday, February 18, 2009

...intebiu or hari bjumpa kawan2??...

...org lain tgh pilih jawatan...
well pagi td, 0830 mel dtg ambik aku then kami tros g pejabat buruh. located dkt dpn bank muamalat. bjanji jua dgn uih,watib n ijan. setibanya kami kat sn mmg rmai gila penganggur2 yg nk open intebiu. sesak seyh... watib n ijan blom smpai lagik..
after da isi borang, then tggu turn di intebiu. lambat lgik nih. rs mcm xdpt pon ade. nk blk?? hurmmm setelah mncapai kata sepakat... aku ,uih n mel akn tggu smpai kol 12. if xpggil jgk the blah... tggu punya tggu, watib da smpai. dorg(watib & ijan) g mkn dulu kt pelita nasik kandaq.
jam menunjukkn jam 1155. aku baru aje bkata '5minit lgik'. aku bgitu bsedia tok angkat punggung nk blk. then uih bgun. kusangkakan dia juga mahu pulang.rupanya giliran km da sampai daa...
uih msuk dulu. aku n mel kemudian. after sorg tu da kuar, aku masuk. aku tgk uih tgh tulih smthg. aiseh... kn tulis surat lagik ke.. (sblm nih kn bt cover letter gitu in 5minutes). tekun uih menulis.
puan tu mntk resume aku. aku pon bg r. then sprti yg aku jangkakan. sah! dia suh aku karang surat tok member club. bgtau yg mmbership card da diterminate coz xbyr. kn krg dlm bhsa yg client xkan terluka hatinya apabila mmbaca letter itu.
cess! aku pon karang ler. ape nk tulih entah. 1st tulih alamat. perkara. isi.sain. klu BM kan sng aku nk karang ayat berlapik2. english nih xknfiden lak aku nk gn istilah lapik2. direct je tujuan aku. hahaha :P aku da terlebih masa plak masa karang tu.
"nadilah...kamu lmbat dah ni. kt keje nk cpt.nih blom menaip lagik."
aku da lm xmnulis tgn nih.tulih pon da lmbab. taip of coz le laju. suma dlm otak. da bkurun xmenulis surat. mcm le aku ingt format srt rasmi. tnya aku time skolah bley r hafal frmat sebijik2. puan tu cek surat aku. siap potong lgik part almt penerima tu. mcm cikgu dok tanda kerja umah student lak..hehehe
"surat untuk customer xperlu alamat yer. kite bisnes." mane la aku tau.haha :P
lupe lak nk btau. kami apply post PEGAWAI PENTADBIR. pdhal xtau pon ape tugas pgwai pntdbir tu. bagos jugak la xdpt pon. hepi giler. :)
...aku, mel n izzati.cari siapakah yg plg bulat??hehe...
g sane, hbs intebiu aku jmpe watib n ijan. uih da blk dulu g club coz die bjaya 1st level intebiu n kn 2nd level intebiu kt club lak. tgh syok2 smbg, mel tnmpk kwn skolah aku dulu. izzati. mak oi,smkn kurus budak izzati nih. tggi tp berat 42 jer. (wlaupun dlm gmbr nmpk sm level, tp gmbr nih aku n mel pkai kasut tggi yer.harap maklum). die makin kurus, yg aku nih makin dipam2 lak. hehe :P hah..citer psal berat...masa isi borang, nape harus dinyatakan berat bdn eh? die nk kire BMI ke? xnk staf gemok or pndek ke? lama jugak km berborak2. smntra mel n izzati borak2. aku n watib mcm biasa r. watib kan mmg hantu camera. ehehehe snap!snap!snap! inilah salah satu hasilnya...

...watib yg gila bergambar n aku.dua2 bulat. hehe...




1 comment:

Anonymous said...

weh.dan no hang amek gambaq.mentang2 aku chiow p cinta sayang. hehe.
awat 'keputihan' watib terserlah dalam pix tu.hehehe.