Sunday, February 8, 2009

...short entry...

dis is a short entry for today... dis morning keni pegi kenduri sedara dekat anak bukit. malam tadi aku da iron baju siap2 sebagai persediaan kot-kot aku bangun lambat esok pagi. so,, pertama kali dalam sejarah family aku, xperlu bising pagi2 kejut untuk bersiap. hari ni suma smooth ajer. suma siap on time. tot-tet-tot-tet kol 10 btolak. sebab ikut jln biasa masa nk pegi, so kol 12 baru smpai ke destinasi. tu pon sebab mak aku xingat mane satu umah kendurinye. ade satu tu, tapi mcm bukan jer.

aku la kena kol abang aku tok confirmkan alamat.

aku : "Pit, tgk atas rak, kad kawen kale kunin (kuning) kot,tgk alamat" .

pit: meghah (merah) la. taman indah.titi gajah.

ehehehe rupa2 nya btol a rumah 1st yg kami nk g tu. xpasal2 da kn U-turn jauh agak.



smpai je prob nk parking lak. aisey..

bapak : tu la. ni la masalah xmau p dgn gheta(kereta) ni. payah. kn space besaq.

ehehehe mana la org tau. p ja la dgn keta tu. dari dok biaq jd perhiasan ja kt qhumah tu. :P

salam ja dgn tuan rumah, trus aku serbu kat nasik. cantik2. org xramai lagik time tu. antara yg terawal la kiranya. nk letak byk nasik. tp suara halus kata... JANGAN NAD.ROSAK DIET. ehm.. da letak dah selambak then kuarkan balik 60%.huhu mak aku plak dok bt pelik. suh aku ambik lagik. hadoi.. tgh2 makan,mak aku bagi lagik lauk.. adoi ,adoi dan adoi lagik. xlalu da aku nk makan. org da makin sesak yang amat. aku bley rilek2 (44kali kunyahan untuk mempercepatkan isyarat kenyang sampai ke otak.so dat aku xmkn byk sgt) lagik dok ngabehkan makanan kat situ. kesian lak aku tgk org xde tmpat. ahh!! bangun je la.

ape kes ntah masa aku dok basuh tgn tu, 2 org nih suke ati je potong line. dari tangan aku 80% bersih da jadik kotor balik. xsabo2 ke nk basuh tangan. tggu turn r. da la air tu pon malas2 je nk kuar. papepon xpela, basuh la da nk basuh sgt. mebi org kat sana style gitu kot. haha :P

lepak2 jap depan umah org kawen tu. ngadap n sengih2 dekat tok sedara n bersalaman dgn sesiapa shja yg kurasa harus bersalam. ahh sesaknya org. meriah sungguh. aku sempat lagik bertanya kat mak aku

aku: mak.kenduri kawen kat umah kt nnt panggil org ramai mcm nih jgk ka? celuih(muat) ka?

mak:pggil byk ni la adik-beradik.ni adik beradik jerlun xsmpai lg nih.'

aku:jerlun ka Changlun?

mak:Jerlun. changlun,changlun la. Jerlun,Jerlun.

aku:ooo...mak buat qhumah lain la. buat cepat2 skit. xbest la knduri kt qhumah kita tu.

mak:hmmm..

rasanya da berkurun gila plan nk bt umah baru tu since aku form2 kot.mebi dorg tggu pencen kot baru nk buat. huhu

aku dok tggu mkcik n tok aku smapi sbnrnya. tp da dekat kami nk balik baru smpai. cousin aku pkai baju upin ipin yg aku bg tu(pembetulan:makcik aku yg belikan kat dia ms g LCP ari tu and thanx to juan coz dptkn diskaun. hehehe ). aku smpat salam je dgn tok aku gara-gara bapak aku da ajak balik.

dalam keta had conversation lagik dgn mak aku.

aku: mak.klu mak xqheja mlam ,mlm nih kan baguih. leh lajak p bukit kayu htm ka, padang besaq ka. ni qheja lak.

mak:tu la no, klu dak buleh p sana. da alang2 dekat dah.

aku: tu la mak. ambik EL (emergency leave kot) la.

mak:huish.mane buleh. satgi sister marah.

aku:tu la no. satgi kena maki lak.awat la yg kn qheja mlm hari ni. klu dak, buleh balik qhumah tok skali.

mak:nk bt mcmn.

smpai je umah,trus aku salin baju n ZzzZzZz.... 3jam aku tido dgn nyenyak skali. cover blk tido yg dah bmggu2 xnyenyak. ok la, kepala aku da pening. da smpai time untuk masok tido. sekian saja catatan yang membusankan dari aku.tata

No comments: